ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
4.2 ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ 
ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΗ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12

Kοιτάξτε την διαφάνεια 2 από το παραπάνω ppt και παρακολουθήστε το video που δείχνει την σπερματογένεση 
ΕΜΜΗΝΟΡΡΥΣΙΑΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12 



Ένα σύντομο πολύ καλό video για να καταλάβετε συνοπτικά τον κύκλο 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ 
Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα και δείτε την δομή  των ωοθυλακίων. εντοπίστε τη θέση των ωοκυττάρων και παρατηρήστε τις διαφορές πρωτογενών και δευτερογενών ωοθυλακίων κατά τον ωοθυλακικό κύκλο.

ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ 



Δείτε το παρακάτω video, μετά την ολοκλήρωση του κεφαλαίου 12. 

Παγκόσμια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων Σώματος και Μεταμοσχεύσεων
28 Οκτωβρίου 

Παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου του μαστού.


Για να κάνετε σωστά την αυτοεξέταση του μαστού 
ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες: 


  1. Καθίστε μπροστά στον καθρέφτη, αφήστε τα χέρια να πέσουν ελεύθερα στο πλάι και κοιτάξετε προσεκτικά τους μαστούς σας για οποιεσδήποτε αλλαγές στο μέγεθος και το σχήμα. Αναζητήστε τυχόν εξάνθημα, πτυχή ή κοίλανση στο δέρμα, καθώς και τυχόν έκκριμα ή αλλοίωση στις θηλές.
  2. Σηκώστε και τα δύο χέρια πάνω από το κεφάλι και αναζητήστε τα ίδια ακριβώς πράγματα. Εάν έχετε ξανακάνει αυτοεξέταση, προσπαθήστε να διαπιστώσετε αν υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή από την προηγούμενη φορά που ελέγξατε τους μαστούς σας.
  3. Στη συνέχεια, ξαπλώστε στο κρεβάτι, τοποθετήστε ένα μαξιλάρι ή μία διπλωμένη πετσέτα μπάνιου κάτω από τον αριστερό σας ώμο και φέρτε το αριστερό σας χέρι κάτω από το κεφάλι. (Από το στάδιο αυτό μέχρι και το στάδιο 7 θα ψάχνετε για ογκίδιο ή πύκνωση στους ιστούς).
  4. Με τα δάχτυλα του δεξιού σας χεριού ενωμένα και τεντωμένα αρχίστε να πιέζετε μαλακά αλλά σταθερά τον μαστό, κάνοντας μικρές κυκλικές κινήσεις, για να ψηλαφήσετε τον ιστό μεταξύ των δακτύλων σας και του τοιχώματος του θώρακα. Αρχίστε από το έξω μέρος του μαστού κοντά στην αριστερή σας μασχάλη και ψηλαφήστε αργά και προσεκτικά με μικρές κυκλικές κινήσεις γύρω από όλη την περίμετρο του μαστού σας.
  5. Τώρα μετακινήστε τα δάχτυλα σας κατά 2 εκατοστά πιο μέσα, προς την κατεύθυνση της θηλής, και κάνετε τις ίδιες μικρές κυκλικές κινήσεις γύρω από το μαστό. Επαναλάβετε το ίδιο όσες φορές χρειάζεται για να ψηλαφήσετε κυκλικά ολόκληρη την επιφάνεια του μαστού, από το έξω μέρος μέχρι και τη θηλή.
  6. Κατεβάστε τώρα το αριστερό σας χέρι προς τα κάτω, στο πλάι του σώματός σας, και χρησιμοποιώντας την εσωτερική επιφάνεια των δακτύλων εξετάστε το μέρος κάτω από τη μασχάλη, γιατί και σε αυτή την περιοχή υπάρχει ιστός του μαστού (μαστικός ιστός).
  7. Επαναλάβετε ολόκληρη τη διαδικασία για να ελέγξετε και τον δεξιό μαστό, χρησιμοποιώντας βεβαίως το αριστερό χέρι.

Στη μελέτη, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα http://www.dietandcancerreport.org/, οι επιστήμονες συμβουλεύουν τον σύγχρονο άνθρωπο να ασκείται τουλάχιστον επί μισή ώρα την ημέρα. Οι άνδρες πρέπει να μειώσουν το αλκοόλ σε δύο ποτά ημερησίως και οι γυναίκες σε ένα.
Ο καρκίνος του μαστού σκοτώνει σε ολόκληρο τον κόσμο 400.000 γυναίκες και πολύ λίγους άνδρες κάθε χρόνο, ενώ μόνο στις ΗΠΑ 40.000 γυναίκες.
Πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι μία διατροφή με μειωμένα λιπαρά, η συστηματική άσκηση, το μειωμένο βάρος και ο θηλασμός είναι παράγοντες που μπορούν να προλάβουν την εκδήλωση καρκίνου του μαστού. Ωστόσο ένα σημαντικό ποσοστό περιπτώσεων οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες και δεν σχετίζεται με τον τρόπο ζωής.
Πηγή: εδώ 

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
 INTERDISCIPLINARY PROJECT

ΘΕΜΑ : «Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ»
TOPIC : «THE LIFE OF THE BEE»
ΤΡΙΤΗ 1Η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 
ΩΡΑ: 1030 π.μ.
Τόπος : Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Εκπαιδευτηρίων "ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ"
ΤΑΞΗ : Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - Ε΄& ΣΤ ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 







Ποιος δεν θα ήθελε να μάθει, ίσως και να παραδειγματιστεί από την θαυμαστή κοινωνία των μελισσών; Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν, η καταπληκτική προσαρμογή τους στο περιβάλλον, τα ερωτικά παιχνίδια τους, οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους με στόχο την αρμονία και την ισορροπία στο μικροοικοσύστημα τους, είναι πραγματικά ζηλευτά και αξιοσημείωτα!

So let’s enter the bee- world and be(e) happy in our lab!
Let’s practice our English with bee – vocabulary…

Ας μπούμε στο θαυμαστό κόσμο των μελισσών, να μάθουμε τα μυστικά τους!
Let’s discover the bee secrets!



Εμπλεκόμενα μαθήματα:
Αγγλικά
 Βιολογία
 Γεωγραφία
Καλλιτεχνικά


ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ: 
Να αναγνωρίζουν οι μαθητές τη σχέση αλληλεπίδρασης και αλληλεξάρτησης των οργανισμών με το περιβάλλον στο οποίο ζουν. Να συσχετίζουν την επιβίωση των οργανισμών στα διάφορα περιβάλλοντα, με συγκεκριμένες προσαρμογές. Να συνδέουν τις λειτουργίες των οργανισμών, με τις ανάγκες επιβίωσής τους (θρέψη, αναπαραγωγή, κίνηση κτλ.).
Διδάσκουσα καθηγήτρια: Χατζαντωνά Άννα 
ΑΓΓΛΙΚΑ:
Διεύρυνση του αγγλικού λεξιλογίου και εξάσκηση ακουστικών και γραπτών δεξιοτήτων σε επιστημονικό θέμα.
Να καταλάβει ο μαθητής ότι τα Αγγλικά μπορούν να συναρτηθούν άμεσα και με άλλα επιστημονικά πεδία
Διδάσκουσα καθηγήτρια: Ντέρου Κυριακή - Πανούση Αγγελική 
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: 
 Η αξιοποίηση των γνώσεων της πολλαπλής χρησιμότητας των χαρτών σαν εργαλείο στην καθημερινή ζωή.
 Διδάσκων καθηγητής: Ανδρεαδάκης Δημήτρης



















RNA- ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ (συνοπτικά) - ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ - ΛΙΠΙΔΙΑ  
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΜΒΙΩΝ ΟΝΤΩΝ - ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

OI ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 
ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟΝ 
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:


ΕΡΓΙΝΑ ΣΥΡΙΓΟΥ
ΕΡΙΦΙΛΗ ΝΙΚΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΑΝΟΥΔΑΚΗΣ 
ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΑΚΗΣ


Η ομάδα του EUSO εν δράσει!
Noμίζω, είμαστε έτοιμοι για το Vilnius της Λιθουανίας! 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ EUSO 2010-2011


Συναισθήματα...

Το Νοέμβρη του 2010 μία τριμελής ομάδα μαθητών της Β΄ Λυκείου εκπροσώπησε το σχολείο μας στον ετήσιο τοπικό διαγωνισμό πειραμάτων. Η προετοιμασία μας για το διαγωνισμό ξεκίνησε μέσα σε ένα κλίμα "άγχους". Ο στόχος για διάκριση και σωστή εκπροσώπηση του σχολείου, ενέτεινε την αρνητική συναισθηματική μας φόρτιση. Ωστόσο, οι συνθήκες του διαγωνισμού απέδειξαν ότι πρόκειται για μία ξεχωριστή διαδικασία. Η ενθάρρυνση των συμμετεχόντων να εκτελέσουν πειραματικές διαδικασίες, που δεν απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις, σε συνδυασμό με την απαλλαγή των βαθμολογητών από τη λογική της εξονυχιστικής διόρθωσης των πειραματικών αποτελεσμάτων καθιστούν τον διαγωνισμό διαφορετικό.Συν τοις άλλοις, οι λόγοι για τους οποίους προτείνουμε τη συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας στο EUSO αναφέρονται στις διαφορές του από τους στόχους του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος! Συγκεκριμένα στοχεύει στη καλλιέργεια της ερευνητικής διάθεσης των μαθητών, η οποία εκλείπει από το σύγχρονο σχολείο, καθώς η διδασκαλία των θετικών επιστημών, περιορίζεται σε θεωρητικό επίπεδο. Ταυτόχρονα η μορφή των πειραμάτων υπαγορεύει τη χρήση τόσο της συνδυαστικής όσο και της αφαιρετικής σκέψης. Οι μαθητές πραγματοποιούν τα πειράματα με βάση τα δεδομένα και πληροφορίες που παρέχονται στη διάρκεια του διαγωνισμού. Με άλλα λόγια, τα ωφέλη μας από αυτή την εποικοδομητική διαδικασία μας ωθούν να παροτρύνουμε κάθε μαθητή που ενδιαφέρεται, για τη καλλιέργεια του στις Θετικές Επιστήμες ή επιζητά μια ξεχωριστή εμπειρία, να δηλώσει συμμετοχή στο EUSO.


Επιμέλεια: Αβραμίδης Κωνσταντίνος 
Μαθητής της Γ΄Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης
Πηγή: mathitesthemistokli.blogspot.com
Oι Γιατροί Χωρίς Σύνορα, εκπροσωπώντας 125.000 άτομα από 180 χώρες που υπέγραψαν σχετική έκκληση, καλούν την ελληνική κυβέρνηση ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις κυβερνήσεις άλλων δωρητριών χωρών να στρέψουν το βλέμμα τους στα υποσιτισμένα παιδιά. Απευθύνουν μια δυνατή έκκληση μπροστά στο τεράστιο ανθρώπινο κόστος του υποσιτισμού, καθώς σήμερα εκτιμάται ότι 195 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο υποφέρουν από τις επιπτώσεις του υποσιτισμού, το 90% των οποίων ζει στην υποσαχάρια Αφρική και στη Νότια Ασία. Επιπλέον, το 1/3 των 8,8 εκατομμυρίων θανάτων παιδιών ηλικίας κάτω των 5 ετών αποδίδεται σε αυτόν. Οι αριθμοί χτυπούν από μόνοι τους συναγερμό και δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας και αναβολής στη ανάληψη άμεσης και αποτελεσματικής δράσης. Η Ελλάδα, που συμμετείχε στην παγκόσμια εκστρατεία των Γιατρών Χωρίς Σύνορα «Τα Υποσιτισμένα Παιδιά Ζητούν την Προσοχή μας», στέλνει σήμερα ένα ηχηρό μήνυμα στις χώρες που προσφέρουν επισιτιστική βοήθεια στις αναπτυσσόμενες χώρες: να εξασφαλίσουν περισσότερη καλής ποιότητας τροφή στα μικρά παιδιά των χωρών αυτών βοηθώντας τα να δραπετεύσουν από τον κλοιό του υποσιτισμού και να ξανακερδίσουν το δικαίωμα στη ζωή. 
Πηγή : www.tovima.gr 
H κυρία Ρεβέκκα Παπαδοπούλου είναι γενική διευθύντρια του Ελληνικού Τμήματος των Γιατρών Χωρίς Σύνορα. 
Πηγή εικόνας: εδώ 
Περισσότερες παγκόσμιες ημέρες : εδώ 
ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ 
ΕΠΙΣΚΕΨΟΥ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΜΑΣ 
ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ, 
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ


Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ 
(στα πλαίσια του μαθήματος "ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ & ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ"
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΕΡΩΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕΛΙΣΣΩΝ 
Ζωολόγοι από το Πανεπιστήμιο της Βόννης, των Εργαστηρίων Γεωργικής Ζωολογίας και Μελισσοκομίας, έχουν ανακαλύψει ότι οι αρσενικές μέλισσες, πρέπει να ''τρίψουν'' τη μυρωδιά, που αναδύουν, κάτω από τις μύτες των συντρόφων τους. Αδένες στα μπροστινά τους πόδια, χρησιμεύουν ως τα ''σπρέϋ μυρωδιάς''. Η παρατήρηση αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει και πολύ συναίσθημα κατά την σεξουαλική πράξη των μελισσών.Το αρσενικό ''ρίχνεται'' βίαια στο θηλυκό, ενώ με τα σαγόνια του, κρατά με σταθερή λαβή, τους ανιχνευτές της, για την μυρωδιά. Επιπλέον κρατά τα μάτια της κλεισμένα, με τα μπροστινά του πόδια, πατά τα φτερά της και το σώμα της με το μεσαίο ζευγάρι των ποδιών του, και αναγκάζει την κοιλιακή της χώρα να κινηθεί προς τα πάνω. "Αλλά η θηλυκή μέλισσα αποφασίζει με ποιόν επιθυμεί να ζευγαρώσει," εξηγεί ο Καθηγητής Dieter Wittmann, "εάν δεν θέλει τον εραστή της, τότε αντιστέκεται και τον απομακρύνει, ενώ μερικές φορές του δίνει να καταλαβει ποιός είναι το αφεντικό, τσιμπώντας τον".

Σχεδιάγραμμα ζευγαρώματος μέλισσας
Οι μυρωδιές που αναδύονται από την κοιλιά του αρσενικού, ελευθερώνονται στο σημείο του ραντεβού. ''Αυτό το κοκτέιλ των μυρωδικών, επιτρέπει πιθανώς στο θηλυκό να αναγνωρίζει, εάν μπορεί να διασταυρωθεί με τον πιθανό σεξουαλικό σύντροφο ή όχι ,έτσι ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα της αιμομιξίας" λέει ο Καθηγητής Wittmann. Η μελέτη έδειξε πως τα μπροστινά πόδια των αρσενικών έχουν πολύπλοκη δομή: ένας από τους ταρσούς διευρύνεται πάρα πολύ και έχει προεξοχή σαν μικρό φτυάρι. Λίγο πριν το ζευγάρωμα οι ανιχνευτές του θηλυκού τοποθετούνται μέσα στην προεξοχή. Στην εξέταση με το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο, ανακάλυψαν ότι η προεξοχή, είναι γεμάτη με μικροσκοπικές οπές, που αποτελούν τις εξόδους των αδένων μυρωδιάς. Το αρσενικό φέρνει τα μπροστινά του πόδια στην μύτη του θηλυκού, την οποία και ψεκάζει με τη μυρωδιά του.
Πηγή : εδώ 

Επιμέλεια: Μεταξία Κοκκίνου 

Επιμέλεια: Χριστιάνα Βρετάκου




Eπιμέλεια: Αγγελική Βλυσίδου 

Ευχαριστούμε θερμά τον Κ. Κωνσταντίνο  Στάμουγεωπόνο και ειδικό στην πιστοποίηση των οικολογικών και βιολογικών προϊόντων, για την ενημέρωση που πραγματοποίησε σήμερα στους μαθητές της Α΄Λυκείου. και την εποικοδομητική συζήτηση που ακολούθησε. 


Επίθεση της γρίπης! Πως ένας ιός εισβάλλει στο σώμα σας! 


ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
σε επίπεδο γενετικού υλικού, αντιγραφής, μεταγραφής, μετάφρασης και γονιδιακής ρύθμισης 




Mεταφορά του HIV από αλογόμυγες
Μύγες που τρέφονται με αίμα, ίσως να ξεκίνησαν την πανδημία του HIV, μεταφέροντας τον ιό του AIDS, από τους χιμπαντζήδες στον άνθρωπο. Αυτή είναι η τελευταία πρόκληση στην καθιερωμένη θεωρία, πως κυνηγοί μολύνθηκαν όταν αίμα από χιμπαντζήδες με υψηλή συγκέντρωση στον ιό HIV, εισχώρησε σε ανοιχτές πληγές.Τα περισσότερα έντομα που ρουφάνε το αίμα, δεν είναι επικίνδυνα στο να μεταφέρουν τον ιό. Για παράδειγμα, τα κουνούπια εγχύουν το σάλιο από ένα σωλήνα και αναρροφούν αίμα από ένα άλλο, έτσι δεν μεταδίδουν ιούς με το αίμα τους. Αλλά, οι αλογόμυγες Stomoxys calcitrans, θα μπορούσαν να είναι μια εξαίρεση. Είναι γνωστό ότι μεταδίδουν την λοιμώδη αδενίτιδα των ίππων και επίσης πως δαγκώνουν ανθρώπους. ''Όταν τρώνε, ξύνουν το δέρμα για να κάνουν μια πληγή, ρουφούν το αίμα και μετά ένα μέρος από αυτό, το μεταφέρουν στο δέρμα, την επόμενη φορά που τρώνε. Ιοί που τυχόν υπάρχουν στο αίμα αυτό, μπορούν να εισβάλλουν στο σώμα, μέσα από πληγές που έγιναν από τις μύγες.
Δομή ιού HIVΟι Gerhard Brandner από το Πανεπιστήμιο του Φράϊμπουργκ και ο Werner Kloft από το Πανεπιστήμιο ττης Βόννης, απέδειξαν, το 1992 ότι ο ΗΙV επιβιώνει στο αίμα που λαμβάνουν οι μύγες. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα έντομα στα οποία το αίμα το οποίο αναρρέεται υφίσταται πέψη, στις αλογόμυγες δεν συμβαίνει το ίδιο . "Αυτή η διαφορά είναι κρίσιμη", είπε ο Brandner. Το πρόσθιο μέρος του μεσεντέρου όπου κρατείται το αναρρέον αίμα είναι απλώς χώρος αποθήκευσης και δεν περιέχει πεπτικά ένζυμα. Αυτό είναι το αποτέλεσμα κλειδί κι είναι μια προϋπόθεση για τη μετάδοση του HIV.
Περισσότερα : εδώ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ EUSO 2012
EUSO
Περισσότερα : εδώ
EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ 
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ: 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ - Γίνε η φωνή τους

Η Μέρα των Ζώων γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Φλωρεντία, το 1931, σε συνέδριο περιβαλλοντιστών, για τα υπό εξαφάνιση ζώα.
Όμως η 4η Οκτωβρίου τελικά καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων για κάθε ζώο και τα δικαιώματα του.
Μάλιστα, η 4η Οκτωβρίου είναι ημέρα γιορτής της μνήμης του Αγ. Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτη των ζώων στην καθολική εκκλησία.

Περισσότερα εδώ


Η ΔΙΑΚHΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΩΝ (GREENPEACE)
STOP ANIMAL TESTS

ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΙΜΙΑΣ Γ.Ν.Α. «ΛΑΪΚΟ»  

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

35 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ & ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ


23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ «ΦΑΙΔΩΝ ΦΕΣΣΑΣ» Γ.Ν.Α. «ΛΑΙΚΟ»

Το Κέντρο Μεσογειακής & Δρεπανοκυτταρικής αναιμίας του Γ.Ν.Α. «Λαϊκό», σε συνεργασία με τις Περιφερικές Μονάδες Πρόληψης, γιορτάζει 35 χρόνια Πρόληψης και Προγεννητικής Διάγνωσης στον Ελληνικό χώρο

Περισσότερες πληροφορίες εδώ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ 
exof.png
ΦΥΛΛΑ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο
Από το κύτταρο στον οργανισμό 
ΜΥΙΚΟΣ - ΝΕΥΡΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΝ